Obecně o PPC

Nejpoužívanější PPC systémy v ČR jsou dva: Sklik od Seznamu a AdWords od Google. Jako třetí lze ještě uvést výrazně méně používaný Etarget.cz.

Vyhledávací vs. Obsahová síť

PPC reklamu lze zobrazovat na dvou hlavních kanálech. Ve vyhledávací síti a v obsahové síti. Pro každou síť se tvoří inzeráty jinak, pro každou se volí i jiná klíčová slova a také texty inzerátů jsou odllišné. Důvovem je, že ve vyhledávací síti uspokojujete poptávku, tedy na již existující vyhledávaný dotaz, který uživatel zadal, reagujete svými inzeráty. V obsahové síti vytváříte poptávku, tedy svými inzeráty se snažíte zaujmout návštěvníky, kteří nic konkrétního nehledají, většinou jen brouzdají po Internetu apod.

Sklik vs AdWords (ve vyhledávací síti)

Vyhledávač Seznam používají v ČR spíše starší a konzervativnější uživatelé. Naopak Google používají mladší a také technicky (počítačově) zdatnější uživatelé. (Rozdíly se smazávají, ale dříve to bylo velmi patrné).

Díky tomu, že každý vyhledávač má jiné uživatele, se hodí Sklik na jiné obory než AdWords. Např. obory jako IT, elektro, mobilní telefony apod. byly dříve vesměs doménou Google (hledají totiž spíše mladí lidé). Naopak bydlení, řemesla atd. více lidí hledalo na Seznam.cz (např. instalatéra hledá spíše člověk který má byt či dům a nikoli teenager na střední).

Jak jsem již uvedl, rozdíly mezi vyhledávači se srovnávají. Hlavně díky tomu, že roste podíl vyhledávání na Google. Oba PPC systémy mají rozhodně co nabídnout a při správném nastavení kampaní se investice vrátí a může výrazně pomoci vašemu podnikání.